• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78977
+
-

شناسایی ۳۶ روستای هدف گردشگری در استان اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شناسایی ۳۶ روستای هدف گردشگری در این استان خبر داد. «نادر فلاحی» به ایرنا گفت: با وجود شناسایی روستاهای مستعد و هدف گردشگری در این استان، دستورالعملی برای معرفی آنها ارائه نشده است.

وی افزود: آخرین بار در سال ۸۳ بررسی کلی در این خصوص صورت گرفته و ۱۲ روستای اردبیل در آن مقطع زمانی به عنوان روستای هدف معرفی شد، اما بعد از آن هیچ دستورالعملی در خصوص شناسایی و معرفی این روستاها تدوین نشد.وی با اشاره به وجود روستاهای پرشمار در استان اردبیل با قابلیت گردشگری خاص بیان کرد: حفظ بافت کهن، معماری تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و بهسازی مسیرهای گردشگری از جمله محاسن معرفی یک روستا به عنوان روستای هدف گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در صورت شناسایی و تدوین دستورالعمل روستاهای هدف گردشگری، طرح هادی این گونه روستاها نیز متفاوت‌ با سایر روستاها اجرا می‌شود. در روستاهای هدف گردشگری از سنگ‌فرش به جای آسفالت استفاده شده و در حفظ بافت کهن نیز تمامی امکانات به کار گرفته شده و در مرمت و بهسازی بناها به مصالح بومی توجه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید